abc
DETALJI PROJEKTA
Sektori | Regionalna i teritorijalna saradnja |
---|---|
Poglavlja EU Acquis-a | Ostala pitanja |
Godina finansiranja projekta | 2008 |
Vrijednost | €1,000 |
Periodi implementacije | 2012 |
Lokacije | ČAPLJINA, ČITLUK, JABLANICA, KONJIC, NEUM, PROZOR, STOLAC, RAVNO, MOSTAR |
Rezultati
Očekivani rezultati: R1. Ljudi informisani o vrijednosti njihovog područja; R2. Donosioci odluka/političari u stanju donijeti informisane odluke o usvajanju Modela; R3. Ekonomski akteri/potencijalni novi poduzetnici informisani o potencijalu (ponovnog) uvođenja novih održivih ekonomskih aktivnosti; R4. Ekonomski akteri/potencijalni novi poduzetnici obučeni za (ponovno) uvođenje novih održivih ekonomskih aktivnosti R5. Započete nove ekonomske aktivnosti; R6. Kreirana nova radna mjesta; R7. Područja promovisana na proaktivan način putem onlajn platforme; R8. Planinska područja sa unaprjeđenom zaštitom & valorizacijom prirodnih dobara, ekonomskim razvojem I društvenim uslovima; R10. Setovi tehničkih/tematskih alata za informisanje, obučavanje I podizanje svijesti (informativni paketi, brošure, posteri, preporuke, materijali za obuku I praktični vodiči); R11. Kampanje podizanja svijesti kroz medijske aktivnosti (TV, radio, novine).SAŽETAK
Cilj projekta je izraditi i prenijeti održiv upravljački model u svrhu unapređenja valorizacije i očuvanja zaštićenih planinskih područja.
Specifični ciljevi projekta su:
- Identifikovati metode i izraditi zajedničke strategije za integrisano i koordinisano upravljanje osjetljivim planinskim područjima kroz multiakterski/multisektorski pristup.
- Identifikovati aktivnosti i proizvode koji mogu poboljšati teritorijalni razvoj, istovremeno garantujući i unapređujući valorizaciju i zaštitu osjetljivih područja, npr. tradicionalne poljoprivredne aktivnosti, nišna tržišta/proizvodi, rekreativne aktivnosti, eko turizam.
- Izraditi strategije koje mogu dodatno valorizirati područje i njegova dobra : npr. označavanje planinskih proizvoda i teritorijalnog identiteta te korištenje onlajn platforme s ciljem povećanja dostupnosti i vidljivosti proizvoda i usluga područja.
- Definisati indikatore za ocjenjivanje efikasnosti/djelovanja intervencija, takođe kako bi se osigurala bolja upotreba finansijskih instrumenata i sredstava.
- Uvesti održive planove upravljanja na obuhvaćenim područjima.
- Podići svijest ekonomskih i političkih aktera/donosilaca odluka na području, kao i šire javnosti, o prirodnoj vrijednosti i potencijalu za razvoj prirodnih/zaštićenih područja, kako bi se generisalo ekonomsko, političko i javno interesovanje i djelovanje.
- Kreirati Mrežu partnera i drugih relevantnih aktera te uspostaviti veze sa drugim planinskim Mrežama s ciljem pružanja podrške relevantnom zakonodavstvu EU, doprinošenja preporukama i daljnjeg prenošenja praktičnih znanja, vještina i iskustava među planinskim područjima Evrope.
- Doprinijeti uravnoteženom i održivom socio-ekonomskom i ekološkom razvoju obuhvaćenih područja s ciljem stvaranja boljih uslova za život za planinsko stanovništvo.
- Poticati teritorijalnu koheziju između naprednih i manje naprednih teritorija.
REZULTATI
Očekivani rezultati:
R1. Ljudi informisani o vrijednosti njihovog područja;
R2. Donosioci odluka/političari u stanju donijeti informisane odluke o usvajanju Modela;
R3. Ekonomski akteri/potencijalni novi poduzetnici informisani o potencijalu (ponovnog) uvođenja novih održivih ekonomskih aktivnosti;
R4. Ekonomski akteri/potencijalni novi poduzetnici obučeni za (ponovno) uvođenje novih održivih ekonomskih aktivnosti
R5. Započete nove ekonomske aktivnosti;
R6. Kreirana nova radna mjesta;
R7. Područja promovisana na proaktivan način putem onlajn platforme;
R8. Planinska područja sa unaprjeđenom zaštitom & valorizacijom prirodnih dobara, ekonomskim razvojem I društvenim uslovima;
R10. Setovi tehničkih/tematskih alata za informisanje, obučavanje I podizanje svijesti (informativni paketi, brošure, posteri, preporuke, materijali za obuku I praktični vodiči);
R11. Kampanje podizanja svijesti kroz medijske aktivnosti (TV, radio, novine).