Projekti u BiH koje finansira EU

Učenje o poduzetništvu

DETALJI PROJEKTA

Sektori Konkurentnost i inovacije
Poglavlja EU Acquis-a Preduzetništvo i indistrijska politika, Obrazovanje i kultura
Godina finansiranja projekta 2007, 2011
Vrijednost €1,439,250
Periodi implementacije 2010, 2014
Lokacije BANOVIĆI, GRAČANICA, GRADAČAC, KALESIJA, KLADANJ, LUKAVAC, SREBRENIK, TUZLA, ŽIVINICE, ČELIĆ, DOBOJ-ISTOK, SAPNA, TEOČAK, BANJA LUKA, BIJELJINA, BILEĆA, KOZARSKA DUBICA, GRADIŠKA, BROD, NOVI GRAD, ŠAMAC, BRATUNAC, ČAJNIČE, ČELINAC, DERVENTA, DOBOJ, GACKO, HAN PIJESAK, KALINOVIK, KOTOR VAROŠ, LAKTAŠI, LOPARE, LJUBINJE, MODRIČA, MRKONJIĆ GRAD, NEVESINJE, PRIJEDOR, PRNJAVOR, ROGATICA, RUDO, KNEŽEVO, SOKOLAC, SRBAC, SREBRENICA, ŠEKOVIĆI, ŠIPOVO, TESLIĆ, TREBINJE, UGLJEVIK, VIŠEGRAD, VLASENICA, ZVORNIK, SARAJEVO-CENTAR, HADŽIĆI, ILIDŽA, ILIJAŠ, SARAJEVO-NOVI GRAD, NOVO SARAJEVO, SARAJEVO-STARI GRAD, TRNOVO (FBiH), VOGOŠĆA, GRUDE, ŠIROKI BRIJEG, LJUBUŠKI, POSUŠJE, ČAPLJINA, ČITLUK, JABLANICA, KONJIC, NEUM, PROZOR, STOLAC, RAVNO, ODŽAK, ORAŠJE, DOMALJEVAC-ŠAMAC, BIHAĆ, BOSANSKA KRUPA, BOSANSKI PETROVAC, CAZIN, KLJUČ, SANSKI MOST, VELIKA KLADUŠA, BUŽIM, BOSANSKO GRAHOVO, TOMISLAVGRAD, GLAMOČ, KUPRES, LIVNO, DRVAR, BUGOJNO, BUSOVAČA, DONJI VAKUF, FOJNICA, GORNJI VAKUF - USKOPLJE, JAJCE, KISELJAK, KREŠEVO, NOVI TRAVNIK, TRAVNIK, VITEZ, DOBRETIĆI, FOČA - USTIKOLINA, GORAŽDE, PALE - PRAČA, FOČA, BREZA, KAKANJ, MAGLAJ, OLOVO, TEŠANJ, VAREŠ, VISOKO, ZAVIDOVIĆI, ZENICA, ŽEPČE, DOBOJ - JUG, USORA, PALE, BRČKO, BERKOVIĆI, NOVO GORAŽDE, DONJI ŽABAR, ISTOČNA ILIDŽA, ISTOČNI DRVAR, ISTOČNI MOSTAR, ISTOČNI STARI GRAD, ISTOČNO NOVO SARAJEVO, JEZERO, KOSTAJNICA, KRUPA NA UNI, KUPRES (RS), MILIĆI, MOSTAR, OSMACI, OŠTRA LUKA, PELAGIĆEVO, PETROVAC, PETROVO, RIBNIK, STANARI, TRNOVO (RS), VUKOSAVLJE

SAŽETAK

Cilj pomoći bio je pružiti podršku socijalnom i ekonomskom razvoju Bosne i Hercegovine kroz nastavak obrazovne reforme i razvoj cjeloživotnog učenja o poduzetništvu, a vezano za obaveze zemlje u odnosu na razvoj ljudskog kapitala koje proizilaze iz Evropske povelje za mala preduzeća i odredbi „Oslo agende za poduzetničko obrazovanje u Evropi“. Pomoć je doprinijela jačanju institucionalnih i kadrovskih kapaciteta i strateškom razvoju poduzetničkog učenja u Bosni i Hercegovini. Također će doprinijeti povećanoj mobilnosti radne snage smanjenjem jaza između sistema obrazovanja i rada. Rezultat 1: Učenje o poduzetništvu integrirano kao jedna od ključnih kompetencija u osnovno, opće i stručno srednje obrazovanje, uključujući više specifičnih poduzetničkih vještina u srednje i stručno obrazovanje (ISCED 2 i 3) kroz odabrane predmete Rezultat 2: Korisnici odabrali i utvrdili strateške prioritete iz Akcionih planova Strategije za Učenje o poduzetništvu u obrazovnim sistemima u BiH za razdoblje 2012-2015. Proveden akcioni plan koji pokriva prioritete određene za provedbu u prve dvije godine. Rezultat 3: Priznavanje informalnog i neformalnog učenja prema analizi potreba za obukom i razvijeni sistemi za certifikaciju i određivanje institucija odgovornih za priznavanje u skladu sa kvalifikacijskim okvirom.

REZULTATI

Urađena analiza nedostataka u praksama u Bosni i Hercegovini vezano za učenje o poduzetništvu i pripremljen nacrt dokumenta „Osnovna analiza dobrih praksi u učenju o poduzetništvu u EU i BiH“. Urađen nacrt „Strategije za učenje o poduzetništvu u obrazovnim sistema u BiH sa srednjoročnim planom za provedbu za razdoblje 2012-2015“ koji je onda usvojilo i Vijeće ministara BiH. Organizirana je edukacija nastavnika i međusobna podrška i identificirane su dobre prakse u podučavanju i učenju značajne za razvoj poduzetničkog duha. Održane su radionice za razvoj partnerstava i utvrđeni su prijedlozi za lokalna partnerstva, educiranje nastavnika i kolegijalne preglede. Dvadeset pilot škola je provelo scenarije učenja o poduzetništvu uz učešće više od 350 učenika i 25 nastavnika. Napisan je „Priručnik za nastavnike i škole za uvođenje učenja o poduzetništvu u BiH“ kojim se uvode scenariji za učenje o poduzetništvu. Priručnik također sadržava smjernice za razvoj efektivnih lokalnih partnerstava. Pored navedenog, potrebno je ostvariti i sljedeće rezultate: Učenje o poduzetništvu integrirano kao jedna od ključnih kompetencija u osnovno, opće i stručno srednje obrazovanje, uključujući više specifičnih poduzetničkih vještina u srednje i stručno obrazovanje (ISCED 2 i 3) kroz odabrane predmete; Korisnici odabrali i utvrdili strateške prioritete iz Akcionih planova Strategije za učenje o poduzetništvu u obrazovnim sistemima u BiH za razdoblje 2012-2015. Proveden akcioni plan koji pokriva prioritete određene za provedbu u prve dvije godine i priznavanje informalnog i neformalnog učenja prema analizi potreba za obukom i razvijeni sistemi za certifikaciju i određivanje institucija odgovornih za priznavanje u skladu sa kvalifikacijskim okvirom.