Projekti u BiH koje finansira EU

abc

DETALJI PROJEKTA

Sektori Regionalna i teritorijalna saradnja
Poglavlja EU Acquis-a Ostala pitanja
Godina finansiranja projekta 2009
Vrijednost €1,000
Periodi implementacije 2012
Lokacije ŠIROKI BRIJEG, LJUBUŠKI, POSUŠJE, ČAPLJINA, MOSTAR

Rezultati

'- Uspostavljena je naučna osnova za intervenciju u sektoru ljekovitog i aromatičnog bilja: projekat je izradio detaljnu analizu potreba regije sa dva aspekta: proizvodnja i marketing ljekovitog i aromatičnog bilja, na osnovu čega su izrađene 2 lokalne studije o trenutnom stanju u oblasti ljekovitog bilja, 1 zajednička studija tržišta, 1 studija o stazama ljekovitog bilja u Hercegovini kao i 1 zajednički detaljni plan intervencija. - Što se tiče edukacije i jačanja kapaciteta, projekat je rezultirao u stečenim praktičnim znanjima u oblasti proizvodnje ljekovitog i aromatičnog bilja, obrade, brendiranja lokalnih i regionalnih proizvoda i marketinških strategija. Laboratorija Federalnog agromediteranskog zavoda u Mostaru dobila je opremu (kromatograf), koja je zavodu omogućila vršenje analiza bilja koje su proizvođači ranije morali tražiti u Srbiji ili Hrvatskoj. Osim toga, 70 uzgajivača/prerađivača ljekovitog i aromatičnog bilja prošlo je edukaciju u sklopu 41 radionice. Projekat je isto tako pružio podršku postavljanju 6 novih didaktičkih demonstracijskih polja/uzgajališta koja su korištena u sklopu praktičnog dijela edukacije, kao i u vidu edukativnog materijala pri čemu su izrađene 3 publikacije sa visokokvalitetnim materijalima. Studijska posjeta najznačajnijem području u EU na kojemu se uzgaja lavanda, Provansa u Francuskoj, omogućio je učesnicima uvid u istinski primjer uspješnog poslovanja. - S ciljem uspostave istinski efikasne proizvodnje i jačanja pozicije svih zainteresovanih strana u sektoru ljekovitog i aromatičnog bilja, pokrenuta i osnovana su dva udruženja (po jedno sa svake strane granice) koja će svojim članovima obezbijediti alate i platformu za razmjenu znanja i informacija, izradu zajedničke strategije za kreiranje komercijalnih brendova i poduzimanje koraka prema zaštiti oznake geografskog porijekla. - Uz implementaciju projekta, pokrenuta je prekogranična i transnacionalna mreža zainteresovanih strana u sektoru s obje strane granice s ciljem jačanja njihovog marketinškog kapaciteta. Tokom ljetnih mjeseci ova zajednička mreža je prezentovala svoj rad i proizvode svojih članova na otoku Hvar i na sajmovima u Mostaru i Splitu. - Provedene su prekogranične informativne aktivnosti s ciljem povećanja učešća zainteresovanih strana u projektnim aktivnostima kao i vidljivosti projekta, što je imalo za rezultat vidljivost samog projekta ali i informisanje svih zainteresovanih strana o projektnim aktivnostima i načinima za uključivanje u iste. U tu svrhu izrađeni su sajt i promotivni materijali, a organizovani su i promotivni događaji na Hvaru i u Mostaru.

SAŽETAK

Cilj projekta je jačanje konkurentnosti poslovnog sektora ljekovitog i aromatičnog bilja u prekograničnoj regiji Bosne i Hercegovine i Hrvatske kroz uspostavljanje direktne saradnje između naučno-obrazovnih ustanova i svih aktera u vrijednosnom lancu proizvodnje i distribucije ljekovitog i aromatičnog bilja. Ova saradnja će biti usmjerena na uspostavu/oživljavanje ili unapređenje kvaliteta i količine proizvoda kroz obrazovanje, standardizaciju, brendiranje i promociju. Prekogranično i regionalno umrežavanje je ključni element i polazna osnova u procesu unapređenja kvaliteta i količine proizvoda, koji je neophodan za postizanje željene konkurentnosti na tržištu i ostvarivanje zajedničkog potencijala za izvoz. Na lokalnoj razini će se formirati nova udruženja, po principu klastera, dok će se na regionalnoj, prekograničnoj razini formirati mreža koja će promovirati zajedničku proizvodnju pod brendom Mediteransko ljekovito bilje. Projekat će dodatno valorizirati lokalnu proizvodnju i tradiciju tako što će je učiniti vidljivijom i dostupnom na turističkom tržištu, čime se otvaraju nove mogućnosti za razvoj poduzetništva u agroturizmu. Cilj takve aktivnosti je osigurati dodanu vrijednost proizvoda i ojačati ekonomsku moć privrednih subjekata kroz vertikalne i horizontalne integracijske procese.

REZULTATI

'- Uspostavljena je naučna osnova za intervenciju u sektoru ljekovitog i aromatičnog bilja: projekat je izradio detaljnu analizu potreba regije sa dva aspekta: proizvodnja i marketing ljekovitog i aromatičnog bilja, na osnovu čega su izrađene 2 lokalne studije o trenutnom stanju u oblasti ljekovitog bilja, 1 zajednička studija tržišta, 1 studija o stazama ljekovitog bilja u Hercegovini kao i 1 zajednički detaljni plan intervencija. - Što se tiče edukacije i jačanja kapaciteta, projekat je rezultirao u stečenim praktičnim znanjima u oblasti proizvodnje ljekovitog i aromatičnog bilja, obrade, brendiranja lokalnih i regionalnih proizvoda i marketinških strategija. Laboratorija Federalnog agromediteranskog zavoda u Mostaru dobila je opremu (kromatograf), koja je zavodu omogućila vršenje analiza bilja koje su proizvođači ranije morali tražiti u Srbiji ili Hrvatskoj. Osim toga, 70 uzgajivača/prerađivača ljekovitog i aromatičnog bilja prošlo je edukaciju u sklopu 41 radionice. Projekat je isto tako pružio podršku postavljanju 6 novih didaktičkih demonstracijskih polja/uzgajališta koja su korištena u sklopu praktičnog dijela edukacije, kao i u vidu edukativnog materijala pri čemu su izrađene 3 publikacije sa visokokvalitetnim materijalima. Studijska posjeta najznačajnijem području u EU na kojemu se uzgaja lavanda, Provansa u Francuskoj, omogućio je učesnicima uvid u istinski primjer uspješnog poslovanja. - S ciljem uspostave istinski efikasne proizvodnje i jačanja pozicije svih zainteresovanih strana u sektoru ljekovitog i aromatičnog bilja, pokrenuta i osnovana su dva udruženja (po jedno sa svake strane granice) koja će svojim članovima obezbijediti alate i platformu za razmjenu znanja i informacija, izradu zajedničke strategije za kreiranje komercijalnih brendova i poduzimanje koraka prema zaštiti oznake geografskog porijekla. - Uz implementaciju projekta, pokrenuta je prekogranična i transnacionalna mreža zainteresovanih strana u sektoru s obje strane granice s ciljem jačanja njihovog marketinškog kapaciteta. Tokom ljetnih mjeseci ova zajednička mreža je prezentovala svoj rad i proizvode svojih članova na otoku Hvar i na sajmovima u Mostaru i Splitu. - Provedene su prekogranične informativne aktivnosti s ciljem povećanja učešća zainteresovanih strana u projektnim aktivnostima kao i vidljivosti projekta, što je imalo za rezultat vidljivost samog projekta ali i informisanje svih zainteresovanih strana o projektnim aktivnostima i načinima za uključivanje u iste. U tu svrhu izrađeni su sajt i promotivni materijali, a organizovani su i promotivni događaji na Hvaru i u Mostaru.