Projekti u BiH koje finansira EU

abc

DETALJI PROJEKTA

Sektori Regionalna i teritorijalna saradnja
Poglavlja EU Acquis-a Ostala pitanja
Godina finansiranja projekta 2008
Vrijednost €1,000
Periodi implementacije 2011
Lokacije FOJNICA, KREŠEVO

Rezultati

Tokom 24 mjeseca provedbe, projekt je nastojao ujediniti razbacane inicijative ruralnog turizma tako što je identificirao postojeća preduzeća i aktere i organizirao ih u jedan koherentan turistički proizvod. Ovi napori su podijeljeni u tri grupe aktivnosti: 1) sitna turistička infrastruktura i oprema, 2) izgradnja kapaciteta različitih aktera i 3) promotivne aktivnosti i aktivnosti umrežavanja. U Bosni i Hercegovini odgovarajućom planinarskom signalizacijom markirano je 7 pješačkih staza ukupne dužine od 100 km u području Vranice; duž staza postavljeno je 5 informativnih panela i sitni inventar koji obuhvata 3 table, 30 klupa i 50 putokaza. Markirane su i dvije biciklističke staze ukupne dužine od 30 km. Ovim će se povećati sigurnost biciklista i obogatiti turistička ponuda ovog područja. Napravljene su dvije tematske rute u Fojnici i Kreševu. U brošuri “Zalogaj zdravlja” promovirani su 7 proizvođača domaćih proizvoda i 2 mala porodična restorana koji nude tradicionalne gastronomske i kućne specijalitete. U brošuri “Bosanska duša i duhovnost” navedeno je 8 kulturnih i vjerskih objekata. Obje brošure (u tiražu od 3800 primjeraka) promovirane su na tri turistička sajma, a turističku ponudu je dodatno obogatila tradicionalna kovačnica u Kreševu, koja je obnovljena u okviru projekta, te povećani kapaciteti planinarskog društva Vranica (Fojnica), za koju je nabavljena sigurnosna oprema za alpiniste (penjače). Projekt je doprinio jačanju konkurentnosti aktera u ruralnom turizmu na obje teritorije kroz unapređenje njihovih profesionalnih vještina. Kroz tematske radionice o upravljanju ekološkim aspektima turizma, tradicionalnoj gastronomiji ruralnog turizma i studijsku posjetu, pružatelji usluga u sektoru ruralnog turizma unaprijedili su svoja znanja i usvojili novi marketinški pristup i IKT alate, uključujući i vođenje zajedničkog bloga na engleskom jeziku. http://vranicarajac.wordpress.com/. Ovi koordinirani napori na unapređenju kapaciteta i infrastrukture rezultirali su novim turističkim ponudama: jenodnevni paket aranžman za lokalne turiste u području Ljiga i Fojnice; dva zajednička paket aranžmana, trodnevni i petodnevni boravak (uključujući i posjetu Rjcu i Ljigu u Srbiji, te Višegradu, Sarajevu i Fojnici u Centralnoj Bosni). Ovi paket aranžmani (jednodnevni, trodnevni i petodnevni) dostupni su već danas na internet stranicama Seoski turizam Srbije i LTO Ljig, a i projekt je, u svrhu promoviranja ruralnog turizma u BiH, pokrenuo internet stranicu www.alterural.ba

SAŽETAK

Projekt predlaže diversifikaciju turističke ponude općenito u odabranim područjima Vranice (BiH) i Rajca (Srbija), kroz projekte podrške porodičnim gazdinstvima i zajednici. Aktivnosti su osmišljene na način da podrže regionalne razmjene na Zapadnom Balkanu, kroz koje bi lokalne zajednice razmjenjivale svoje privredne inicijative i komparativne prednosti. Podrška profesionalizaciji u sektoru ruralnog turizma će se osigurati kroz stvaranje regionalnih mreža, koje će imati bolju zastupljenost i pristup tržištu na razini EU.

REZULTATI

Tokom 24 mjeseca provedbe, projekt je nastojao ujediniti razbacane inicijative ruralnog turizma tako što je identificirao postojeća preduzeća i aktere i organizirao ih u jedan koherentan turistički proizvod. Ovi napori su podijeljeni u tri grupe aktivnosti: 1) sitna turistička infrastruktura i oprema, 2) izgradnja kapaciteta različitih aktera i 3) promotivne aktivnosti i aktivnosti umrežavanja. U Bosni i Hercegovini odgovarajućom planinarskom signalizacijom markirano je 7 pješačkih staza ukupne dužine od 100 km u području Vranice; duž staza postavljeno je 5 informativnih panela i sitni inventar koji obuhvata 3 table, 30 klupa i 50 putokaza. Markirane su i dvije biciklističke staze ukupne dužine od 30 km. Ovim će se povećati sigurnost biciklista i obogatiti turistička ponuda ovog područja. Napravljene su dvije tematske rute u Fojnici i Kreševu. U brošuri “Zalogaj zdravlja” promovirani su 7 proizvođača domaćih proizvoda i 2 mala porodična restorana koji nude tradicionalne gastronomske i kućne specijalitete. U brošuri “Bosanska duša i duhovnost” navedeno je 8 kulturnih i vjerskih objekata. Obje brošure (u tiražu od 3800 primjeraka) promovirane su na tri turistička sajma, a turističku ponudu je dodatno obogatila tradicionalna kovačnica u Kreševu, koja je obnovljena u okviru projekta, te povećani kapaciteti planinarskog društva Vranica (Fojnica), za koju je nabavljena sigurnosna oprema za alpiniste (penjače). Projekt je doprinio jačanju konkurentnosti aktera u ruralnom turizmu na obje teritorije kroz unapređenje njihovih profesionalnih vještina. Kroz tematske radionice o upravljanju ekološkim aspektima turizma, tradicionalnoj gastronomiji ruralnog turizma i studijsku posjetu, pružatelji usluga u sektoru ruralnog turizma unaprijedili su svoja znanja i usvojili novi marketinški pristup i IKT alate, uključujući i vođenje zajedničkog bloga na engleskom jeziku. http://vranicarajac.wordpress.com/. Ovi koordinirani napori na unapređenju kapaciteta i infrastrukture rezultirali su novim turističkim ponudama: jenodnevni paket aranžman za lokalne turiste u području Ljiga i Fojnice; dva zajednička paket aranžmana, trodnevni i petodnevni boravak (uključujući i posjetu Rjcu i Ljigu u Srbiji, te Višegradu, Sarajevu i Fojnici u Centralnoj Bosni). Ovi paket aranžmani (jednodnevni, trodnevni i petodnevni) dostupni su već danas na internet stranicama Seoski turizam Srbije i LTO Ljig, a i projekt je, u svrhu promoviranja ruralnog turizma u BiH, pokrenuo internet stranicu www.alterural.ba